URFA HABERLERİ

Vali Şıldık, Denetimleri En Üst Seviyeye Çıkardık

Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, son dönemde il genelinde artış gösteren anız yangınlarına ilişkin önemli uyarılarda bulundu. Sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, anız yakmanın tarım arazileri, ekili alanlar ve yerleşim yerleri için ciddi risk oluşturduğunu vurgulayan Vali Şıldak, denetimlerin en üst seviyeye çıkarıldığını açıkladı.

Bu yıl çok sayıda ve geniş alanlarda anız yangınlarının meydana geldiğini belirten Vali Şıldak, yasak olmasına rağmen anız yakılması nedeniyle ekili arazilerin zarar gördüğünü, çıkan yangınların ise hızla yayılarak yerleşim yerlerini tehdit ettiğini ifade etti.

Anız yangınlarıyla mücadelede kararlılık mesajı veren Vali Şıldak, sorumsuz davranışlarla genel güvenliği tehlikeye atan kişiler hakkında adli ve idari işlem başlatıldığını, ayrıca para cezası uygulandığını ve savcılıklar tarafından gözaltı kararı verildigini bildirdi.
Vatandaşlara çağrıda bulunan Vali Şıldak, tüm çiftçilerin ve vatandaşların kurallara uymalarını isteyerek, tarım arazilerini, ürünleri ve yerleşim yerlerini tehdit eden her türlü yasak faaliyetten uzak durulması gerektiğini belirtti.

Vali Şıldak, açıklamasını "Tarım arazilerimizi ve ürünlerimizi koruyalım." çağrısıyla tamamladı.