Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından Urfa’ya “Şanlı” unvanının verilişinin 42’nci yıl dönümü dolayısıyla Şanlıurfa’da anma programı düzenlendi. Program kapsamında Osmanbey Şehitliği’nde çelenk sunma töreni gerçekleştirildi.
Etkinlikler kapsamında Şanlıurfa’nın Haliliye ilçesi Osmanbey yerleşkesinde bulunan Yeni Mezarlık'taki şehitlikte bir tören düzenledi.
Törene, Vali Hasan Şıldak, Büyükşehir Belediye Başkanvekili Sait Ağan, Tugay Komutanı Tuğgeneral Üzeyir Durmuş, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Ali Naci Aldemi, İl Emniyet Müdürü Atilla Aksoy, Harran Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Tahir Güllüoğu, mülki ve askeri erkân, kurum müdürleri, siyasi parti temsilcileri, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, öğretmenler, öğrenciler ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Şehitlik Anıtı’na çelenk sunulmasının ardından bir dakikalık saygı duruşu ve İstiklâl Marşı okundu.
Tören, şehit kabristanlarına karanfil bırakılması ve dua edilmesinden sonra son buldu.
VALİ ŞILDAK’TAN ANLAMLI MESAJ
Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şunları kaydetti:
“TBMM tarafından ‘Şanlı’ unvanına layık görülen Şanlıurfa’mızın bu onurlu gününün yıl dönümünü kutluyorum. Vatan için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi rahmetle, kahraman gazilerimizi şükranla anıyorum.”